פוליטיקה

הארגון הקיצוני מאחורי פעילת השמאל שגורשה מישראל מאת ישי פרידמן 

ארגון Code Pink, שבו חברה פעילת השמאל הרדיקלית אריאל גולד, הוגדר על ידי הליגה נגד השמצה לאחד מ”הארגונים העוינים והמסוכנים ביותר לישראל הפועלים כיום בארה”ב”

אבל כבד ירד בקרב פעילי ארגוני השמאל, כאשר מדינת ישראל סירבה אתמול (יום א’) להכניס לשטחה את האקטיביסטית אריאל גולד מקבוצת Code Pink. לאחר המקרה, פרסמה גולד ברשתות החברתיות פוסט תחת הכותרת “מגרשים אותי”, וזכתה לשיתופים רבים מפעילים בארגונים כמו שוברים שתיקה, גוש שלום, ובלוגרים מוכרים. רבים מהם הזדעזעו מכך שיהודייה, ביקורתית ככל שתהיה, לא יכולה להיכנס לארץ הקודש. לאן נעלם הלב היהודי הרחמן שלנו?

בהחלטה, השרים ארדן ודרעי ציינו את הפעילות הענפה של גולד וחברותיה לארגון הפמיניסטי לוחמני בשירות תנועת ה-BDS. הן פעילות חרם ידועות מזה שנים, נכנסו לארץ בעבר ובצעו פרובוקציות במקומות קדושים לטובת קמפיין החרם על ישראל. מכאן נובעת השאלה מדוע פעילי שמאל רבים תומכים בכניסתם של אלה הפועלים להחרים את אזרחי מדינתם? אבל השאלות הופכות להיות נוקבות יותר כשמגלים שארגון Code Pink פעל בעבר עם הגרועים שבאויבי ישראל.

כנראה שהעובדות נעלמו מעיני הפעילים שמבכים את סילוקה של גולד, ולכן אין ברירה אלא להניף זרקור על הארגון שלא בוחל לפעול עם אנטישמים ומפיצי תיאוריות קונספירציה אודות היהודים ומדינת ישראל.

מדי שנה נהוג ברפובליקה האסלאמית של איראן לערוך כנס ולהזמין אליו את מיטב הקונספירטורים האנטישמים שמפיצים תיאוריות כזב אודות השליטה של היהודים והציונים בתקשורת העולמית, בממשל האמריקני, הוליווד, והיד עוד נטויה. שמות האנשים הללו לא יאמרו דבר לציבור הישראלי, אבל בקרב חוגים אנטישמיים, שאפשר למצוא אותם די בקלות ברשתות, מדובר בקודקודים הראשיים בהפצת תיאוריות קונספירציה מטורפות נגד היהודים.

אנשים כמו העיתונאי ווין מדסן, שמבקש מקוראיו להחרים את CNN משום שאנשי איפ”ק, שלטענתו הנם סוכני מוסד כמובן, שולטים בערוץ. כשארה”ב פלשה לעיראק אחרי פיגועי התאומים הוא הפיץ טענות שסוכני מוסד הרגו מאות עיראקים בפעולות טרור. וזה רק חלק קטן מעולמו המופרע.

אורחי כבוד נוספים הם עיתונאים כמו ארט אוליבייר, שמפיץ תיאוריות על מעורבות המוסד בפיגוע התאומים, וד”ר קווין בארט, מכחיש שואה שגם הוא כמובן טוען שהיהודים עומדים מאחורי 9/11. הרשימה של מכחישי השואה ומפיצי השקרים בכנסים הללו מתארכת מדי שנה באופן מדכדך למדי.

פעילי ארגון code pink. צילום: AFP

איראן מארגנת את האירועים הללו כדי לקדם את תפיסתה האנטישמית והמחרידה למדי שהיהודים והציונים הם שורש הבעיה בעולם ובמזרח התיכון, ומדינת ישראל עומדת מאחורי סכסוכים רבים בעולם, ומייצרת בעיות באזורים שונים. כך הפרוטוקולים של זקני ציון זוכים לערגה בטהרן.

ונחשו מי עוד הוזמן לכנסים האנטישמיים והמטורללים שנערכים במדינה שמאיימת להשמיד את ישראל? Code Pink של אריאל גולד. הארגון נסעו לאיראן בשנת 2014 והשתתף באירוע ביחד עם אנטישמים ושונאי יהודים כשהמייסדת, מדיאה בנג’מין, הייתה בין אורחות הכבוד. עטופה בכיסוי ראש, היא נאמה והתראיינה גם לתקשורת האיראנית, אבל היא ואריאל גולד לא מצאו לנכון אפילו להתנצל על כך.

זו הסיבה בין היתר שארגון “הליגה היהודית נגד השמצה” מיקם את Code Pink של אריאל גולד במקום השלישי בתואר המפוקפק “הארגונים העוינים והמסוכנים ביותר לישראל הפועלים כיום בארה”ב”.

גולד פועלת בתוך ארגון אנטישמי שמוצא לנכון לשתף פעולה עם אויבי ישראל והעם היהודי. היה ראוי יותר שבמקום לבכות את סילוקה מהמדינה, היא הייתה זוכה לביקורת מצד פעילי ארגוני השמאל בישראל. אחרי הכול, ארגונים שנגועים באנטישמיות לא מקדמים את פתרון הסכסוך אלא מעמיקים אותו.

Your Comment/התגובה שלך