חדשות

צפו בתיעוד: בית כנסת קורס במקסיקו סיטי מאת חנן גרינווד

רעידת האדמה בעוצמה 7.1 בסולם ריכטר גרמה לנזק כבד במקסיקו סיטי ובסביבתה. בין הבניינים שקרסו היה גם בית כנסת. בתי הספר היהודיים יהפכו לחמ”ל והלימודים בכל המדינה יושבתו

עשרות בניינים קרסו במקסיקו סיטי ברעידת האדמה בעוצמה 7.1 בסולם ריכטר שהכתה אמש (ג’) במרכז המדינה. בין השאר התמוטט בית ספר בבירה ובין הריסותיו נקברו עשרות ילדים. שליח תנועת בני עקיבא העולמית במקסיקו, שמואל בן אדיבה, סיפר בשיחה עם 360 על ממדי האסון.

בן אדיבה שהה בזמן רעידת האדמה אתמול בבית הספר היהודי במקסיקו סיטי, ותיאר את רגעי ההתרחשות: “הייתה רעידת אדמה מאוד חזקה וכולנו בבית הספר יצאנו מהמבנה. כל רשת הטלפונים קרסה. הקהילה היהודית מתחילה להתארגן עכשיו על איסוף אוכל ועזרה לכל מי שצריך. בית הכנסת של הקהילה נפגע ממש, ערב ראש השנה, החזית שלו נפלה”.

תהליך ההתאוששות מן הנזקים שגרמה הרעידה רק בתחילתו. “כל בתי הספר היהודיים, כמו כל בתי הספר במדינה, ביטלו את הלימודים מחר” סיפר בן אדיבה. “בבתי הספר היהודיים מתחילים להתארגן בעזרה לכל שאר המקומות במדינה – אם זה במוצרים אם זה בדברים אחרים. מחר בבוקר בתי הספר היהודיים יהפכו לחמ”ל כדי לסייע לכל המקומות שנפגעו – ויש המון כאלה”.

בית הכנסת ובניינים קורסים לאחר רעידת האדמה במקסיקו סיטי 

ההרס במקסיקו צילום: AFP

רעידת האדמה אתמול אירעה בתאריך הסמוך ליום שבו מציינים במקסיקו את הרעש הגדול שהרעיד את המדינה ב-1985 ובו נהרגו אלפי בני אדם. בן אדיבה סיפר כי אתמול, שעות אחדות לפני רעידת האדמה, נערך תרגיל המדמה כיצד יש לפעול במצב דומה. “היום לפני 32 שנה הייתה רעידת אדמה חזקה מאוד במקסיקו”, סיפר שליח בני עקיבא. “לכן הבוקר בדיוק עשינו רענון ותרגול לאיך צריך לנהוג ברעידת אדמה”.

 

Your Comment/התגובה שלך